Di bumi pantai timur..:-)

Assalamualaikum..

Bismillahirahmanirrahim..

Huuiisshh!!!Ada habuk..puih2!!!!hahaha.Baru nak update.sah simpan stock pix sampai blog aku dah berhabuk dah ni.Yela mana sempat nak update, busy sebagai seorang student.Itu kena buat ini kena buat bukan goyang kaki kat rumah ja.Huhh..seminggu aku balik Kota Bharu tak kan tak da citer2 menarik kot.Jom kita share citer ya tak habis kalau dibualkan..hahahaha..

Ok..first sekali aku nak start time sebelum parent aku balik Kedah.Anyway kami semua ni tak tau nak g jalan mana ..dan tetiba ja ada satu idea daripada adik aku Aiman tuh.Tak rancang nak pergi pun.Memang family aku macam tuh pun.Selalu membuat percutian yang tak dirancang..hahahaha

"Abah,Jom gi teganu" ( Aiman)
"Nak wat apa"
"Kata nak g jalan2"
"OK.semua g bersiap kita g teganu"

Aku, mama dan paksu pun bersiap lah nak g teganu..Perjalanan yang seronok dan sambil2 tu boleh hafal jalan nak g teganu pulak..hahahaha....Kalau jalan Kelantan pun boleh pro..bila pulak nak jadik pro jalan satu Malaysia..hakhak!!! Class ko Jah..

Back to the story, memang aku penat gila la sebab drive kelmarinnya tuh .Tertidur sebentar dan time for lunch..Woowww!!!Cantiknya..Di Besut..Ok baru di Besut..sabar2..hahahaha..Cantiknya pantai dia.Ya Allah..aku tak terkata..Dah habis makan .Adik aku pun ajak..Jom snap2 gambar cikit.

"Kakak,jom snap pix "
"Jom"(Besa lah juara lensa..hahahaha)

1

2
Ha...tengok adik aku..Big Boy la.Ni la bodyguard aku.Kau semakin hitam kerana kau main rugby tuh..Hitam kilat.hihihi.Aku suka pemandangan yang kat belakang tuh.Cantik sangat.Kat tempat aku ni tak bapa ada sangat pantai2 yang cantik..kalau ada..ehem2 P. Langkawi @ Penang.hahaha..
Kitaorang sambung perjalanan ke Kuala Terengganu, aku ngan adik ku pilih nak ikut jalan pantai.Memang aku dah tak tidu dah lah.Cantik nya...

Sebelum sampai Kuala Terengganu, sempat lagi aku mintak abah berhentikan keta nak p snap kat tepi pantai2.Aku memang fobia kalau tempat2 cantik ni.hihihi

"Abah, berhenti jap"
"Awat"
"Nak, snap pixca"
"Wait2"

3


4

With my mum


Dah habis citer pasal bab gambar..Sampai ja Kuala Terengganu..Singgah Pasar Payang.Aku dah keletihan.Aku pekena makan dulu..Beli macam2 aih..Keropok la apa la family aku ni.Aku ja tak nak.Mungkin keletihan dah melanda diri..Tu ja citer g teganu.Boleh la enjoy la..

Wait2....
Belum habis lagi da..

Ni time aku  kat Kelantan, aku dengan kawan aku ni ( Rieya)..sebenarnya bosan .tak tahu nak buat apa..Aku ajak kuar makan pagi,breakfast la konon nya padahal makan nasi..iissshhh3...Time aku dok bawak keta aku tuh, aku ternamapak satu banner melawat ke Istana Negeri.Aku pun...

"Eh, rieya ..kamu nampak dak banner tu tulis apa"
"Apa"
"Melawat ke Istana Negeri, mahukah"
"Eh..eeyelahh..mahu2"
"Ok jom"

Aku pun membuat pusingan untuk ke Istana negeri..Ceehhh aku slamber ja masuk lam istana bawak keta..hahaha..Ala...free kan..

Sampai ja,aku pun melawat la pameran2 kat situ..Dan terlihat di jauh nun disana nampak tempat menderma darah..hakhak.Emm.tak pe la,aku nak menikmati dulu apa yang ada baru aku nak g.Cehh ada niat.Ni pix kami berdua..Berdua jak!!!




Hahak..ni time kat kawasan istana lagi..dok bergambar tak habis..Semangat gila cik Rieya ni sama warna baju dengan keta tuh.hahaha. Best dan menarik la apa yang dianjurkan ni.Dapat tengok Replika rumah Rasullullah,Replika pedang2 pejuang time zaman dulu2.Enjoy la..











Selesai sudah berjalan..time untuk study pulak..hahahaha...
Bye2.

1 comment:

  1. owh , tempat istana tu best , sebab ada pameran islam , haha , sumpah best !

    ReplyDelete