Wordless wednesday

Assalamualaikum

Bismilahirrahmanirrahim

Hari ini aku dah balik Kelantan ,dah sebulan aku cuti sem..pejam celik pejam celik dah cukup cuti..MARI BALIK BELAJAR.hahaha, macam BACK TO SCHOOL..:-p
Harapan untuk kali ini boleh lah nak lebih terbaik ,daripada sem2 lepas.Insyaallah.usaha dan berdoa bersungguh2 mesti Allah akan bagi.betul x?

Ok,x nak citer lagi pasal tuh.Sekarang nak cita apa yang berlaku hari ni pasal aku dengan kawan2.Tepat pukul 10.00 a.m dah terpacak kat depan dewan nak daftar tuh..AIIIIKKK!!!numbor 57..Lambatnya engkau datang daftar..kira ok la daripada tak datang..kikiki..Masuk ja sampai ke kaunter tuh kaunter ni..Tiba-tiba aku jadi pening @ serabut bila sampai kat kaunter yang satu nih.Macam nak tumbang pun ada.

"What, x kan kot..seingat saya uolls hutang saya lagi 1K macam mana ada RM200 ja"
" Tapi dalam sistem ada baki RM200 ja"

Then ,kakak ni g la check kat satu kaunter kewangan dan penuh rasa yakin kakak tuh bagi tau

"Yes, memang ada RM200"
"Ok, x pa la"

Aku masih pening dah celaru.Biar lah malas fikir pasal duit.Dunia2.Nak jaga jugak emosi aku time2 macam ni.Mana taknya,aku datang untuk daftar memang tak bawaduit lah sebab seingat aku,diorang ada hutang lagi dengan aku.PELIK BIN AJAIB BIN JIN betul la!!!

Next counter,APA JADI..

"Awak kena bayar lagi RM350 "
"Kalau saya bayar esok boleh tak"
"Awak isi borang nie dan dapat kan cop dan blablabla...Kalau tak awak tak boleh masuk belajar"

Huuuhh!!!aiya...serabut aih..Ok tak pa la...Tiba2 diriku mula busy dengan mama @ abah.Abah telefon nak jumpa nak ajak g pejabat lawyer pasal kes aku accident dulu.

"Wait a minute, on my way"
"Ok"

Sampai pejabat lawyer, sembang punya sembang.Nak fight kes la apa la.

"Ok"

Tiba- tiba ja wakil lawyer aku bagi $$$$$...hahaha...AIKKK!!!

"I tak claim apa2 pun lagi"
"Tak, yang ni ada cik #### bagi"
"Ok"

Waaaahhh..untung aku..boleh bayar duit yuran pendaftaran tadi Alhamdullilah.Amin @Syukur.Terima kasih Ya Allah.Kau selalu ada dalam setiap aku kesusahan mahupun senang.Amin

Dah selesai aku pun @ frenz g balik dewan tadi @ bayar la.semua nya selesai.Dah penat g bank tolong kawan aku , dengan g pejabat lawyer lagi.Apa lagi makan....MAKAN ITU PENTING..hahaha
Kami bertiga makan di Food Court kat Tesco.Aku pekena makan NASI AYAM PENYET.

Last part..BALIK TIDO
Kepenatan dan mama abah kau balik tido kat hotel..hahahaha...

Tapi aku bersyukur sangat2 dalam kesusahan, Allah membantu aku untuk cari jalan keluar.Amin

Always remember Him..

No comments:

Post a Comment