Optimis dapat memberi kebaikan kepada diri

Assalamualaikum..

Bismillahirrohmanirrohim.




She's optimist..Tapy?Kita?Bagaimana?
Sudah sihat sejahtera masih tidak dapat nak majukan diri..Diberi kesihatan yang baik sepatutnya rasa bersyukur..

Sikap optimis perlu ada dalam diri..Perlu berpandangan positif untuk menyelesaikan satu masalah yang kita hadapi bukan berserah pada takdir.Takdir itu ketentuan Allah s.w.t, jadi sebagai hambanya berusaha untuk perjuangan dalam hidup disamping berdoa kepadaNya.InshaAllah..

"Pemikiran akan membentuk persepsi. Sekiranya seseorang itu lebih terarah kepada pemikiran negatif, ia secara langsung akan mempengaruhi kehidupannya apatah lagi jika diri tidak seperti orang lain."     

“Menerima apa juga kekurangan selain menganggap ia sebagai satu keistimewaan adalah cara membina keyakinan diri. Jangan jadikan kekurangan sebagai alasan untuk mematikan impian."

 When I read this stories, She puts me in persepective. Yalah,bagaimana kita melihat seseorang itu tidak sempurna di mata orang tapi kita, bagaimana dengan kita? Kita juga tidak sempurna . Cuba kita fikir kita berada di tempat mereka.Apakah kita setabah mereka..?
 
 
Korang boleh baca story nie dengan lebih detail dekat situ.
 
Pengakuan
 
Ya..Mungkin aku akan setabah itu sebab aku pun pernah mengalami peristiwa pahit dalam hidup.Patah kaki? Tulang di tapak2 kaki hancur..Dimana doktor cakap aku mengambil masa untuk sembuh.Sifat tabah dalam diri itu penting.Usaha untuk terus hidup kerana tidak ada jalan yang tamat begitu sahaja.Setiap manusia diberi peluang. Tapi itu lah Allah itu Maha Mengetahui @ Maha Menyayangi..Kesembuhan aku cuma mengambil masa dalam beberapa bulan.Itu kerana aku tabah pergi fisio,try berjalan...It's hurt  untuk hadapi.Sekarang pun aku masih dalam rawatan walaupun aku nak macam dah sembuh.

"the best way to learn to be grateful, is to see those who have less (than us)"
So, please take care your health people..:-)
 
 
 
 
Salam
 

 
 
 
 

No comments:

Post a Comment