The power of LOVE

Assalamualaikum..
 
Bismillahirrohmanirrohim...
 
Today I want to about LOVE..Wwwoowwww!!!Sapa yang tak suka kalau sebut pasal cinta2 ni..hahaha.Budak kecik lagi pun tau makna nak bercinta,tul x?kalau tak caya try tanya adik2..hihihi.Ok2.Tak salah kita nak mencintai seseorang tapi jangan lupa diri sudah.Why?Lupa diri? Ya lah, tak usah lah demi cinta kakak2,abang2,adik2 tuh sanggup berkorban apa sahaja.Tapi kita harus ingat cinta kita kepada manusia tidaklah boleh melebihi daripada mencitai ALLAH S.W.T.
 
"Haaaa...ingat x? pernah tak dalam hati nak ingat kepadaNya.Solat lima waktu pun tak da guna kalau hanya untuk menyempurnakan solat, buat apa?Beri lah cinta kita kepada Nya"
 
Jika kita mencintai manusia , tidak semestinya manusia mencintai kepada kita tetapi jika kita mencintai Allah s.w.t , Cinta Allah tiada penghujungnya. Alah..macam kita dengar lagu Penghujung cintaku.Tanya lah diri..Siapa yang ada dalam hati tuh?..Seandainya kita mencintai manusia , kita akan cemburu kepada orang yang mencintai terhadap orang yang kita cintai. Seandainya kita mencintai Allah.s.w.t , kita akan turut mencintai orang yang melabuhkan cintanya kepada Allah s.w.t juga.
 
 
 
 
Ya Allah, andainya dia adalah jodoh yang ditetapkan olehmu kepadaku, maka campakkanlah dalam hatiku cinta kepadanya adalah keranaMu, dan campakkanlah dalam hatinya, cinta kepadaku adalah keranaMu. Namun andai dia bukanlah jodoh yang ditetapkan olehMu kepadaku, berikanlahku kekuatan agar pasrah dalam mengarungi ujian yang Kau berikan kepadaku.
 
 
Berdoa lah
 

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripadaMu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.

Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurgaMU.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu, janganlah biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku dari cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.
 
 
"Beri hatimu hanya untuk Allah,
Pasti Allah temukan padamu pemilik terbaik,
Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah,
Pasti Allah aturkan kehidupanmu dengan baik...InsyaAllah."

Amin.....
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment